2013. július 19., péntek

Főzött csokikrém

Már sokféle csokikrémet olvastam és igazából egyik sem tetszett, míg meg nem találtam ezt a receptet. 

Szerencsére jól beletrafáltam és egy isteni krémet sajátítottam el hála Kricky anyukájának!


Adag

21-22 cm-es tortaforma


Hozzávalók a csokoládékrémhez

  • 2 tojás
  • 3 ek. kristálycukor
  • 5 ek. porcukor
  • 1 vanillin cukor
  • 3 dl tej
  • 5 ek. liszt
  • 2 ek. kakaópor
  • 125 gramm vaj

Elkészítése

1.  A 2 tojást a 3 evőkanál cukorral habosra keverjük, majd hozzáadjuk a tejet, közben egyenletesen beleszitáljuk a kakaóport és a lisztet.

3. Veszünk egy lábast és az elkészült egyveleget beletesszük, majd lassú tűzön sűrűre főzzük, folyamatos kevergetés mellett. Az elkészült masszát lehűtjük és néha kézi habverővel átkeverjük.

4. A vajat a porcukorral és a vaníliás cukorral habosra keverem,majd hozzáadom a csokis masszát és együtt robotgéppel átdolgozom.

Jó étvágyat hozzá! :)
- fromJuci -


32 megjegyzés:

  1. Kedves Juci!
    Köszönöm a tippet, ez a krém tényleg remek! Nem túl édes, nem túl vajas, tökéletes állagú! További sok sikert kívánok!
    Katica S.K.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jajjj de jó! Nagyon örülök, hogy tudtam segíteni! :) Én is nagyon szeretem ezt a krémet. :) Szép hétvégét neked Katica! :))

      Törlés
  2. Szuper fantasztikus a krém!! :) Nagyon köszönöm a receptet , mûlt hétvegén csináltam tortát ezzel a krémmel pluszba tettem bele durvára vágott csokit és meggyet.. párom szerint "simán felveszi a harcot a cukrász süteményekkel" :) és a krémé volt a főszerep!! :) Isteni! Mostmár nem is keresgélek tovább , ez a befutó :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :)))) Napi kis boldogság ez nekem! A csoki és a meggy remek ötlet! Én nem szeretem a vajas csokikrémeket, úgyh én is ezzel szoktam dolgozni... meg a főzött vanília krémmel! :)))

      Törlés
  3. A főzött csokis és vaníliás krémmel fogok tölteni sima piskótát egy zenekar 100. fellépésének megünneplésére, mindegyik receptet Tőled kaptam, úgy érzem: biztos lesz a siker :-) Köszönöm szépen!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó! :) Ennek nagyon örülök! Ha lesz fotó, akkor azt is szívesen fogadom! Majd írd meg, hogy milyen lett és hogy ízlett! :))) Jó fellépést! :)

      Törlés
  4. Hétvégén egy klasszikus csokitortát készülök sütni és főzött csokikrémmel szeretném tölteni. Azt hiszem "Ő" lesz az igazi. :) Mennyire lesz folyós a krém?? Gondolom simán be tudom vonni vele kívülről is a tortát, ugye? :) Kakaóbabot fogok hozzá darálni és a törettel turbózom fel a krémet! ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :) Hűűű a kakaóbab nagyon jó lesz hozzá! :) Kívülről még nem vontam be vele, de szerintem belehet... ebben a krémben az a legjobb, hogy jól dermed.. szóval ha picit folyós is lenne, berakod hűtőbe, picit dermed és szépen el lehet majd kenni. :) Bár mondom még csak töltöttem vele eddig, mindenki szerette úgyhogy remélem nektek is ízleni fog! :)

      Törlés
    2. Holnap ki lesz próbálva, az biztos! Majd beszámolok, hogy sikerült a végeredmény! :) ;)

      Törlés
  5. Szia Juci!

    Én kezdő "cukrász" vagyok, a páromnak szeretnék csokitortát készíteni, így nyilván jó lenne remekelni...! :D Ha marcipános csokitortát szeretnék akkor ahhoz is jó ez a krém? Csak simán rátennék a krémre egy kinyújtott marcipánmassza réteget. Van esetleg valami tuti tipped, vagy jó lesz ez így? Előre is köszi a választ!! :)

    Kinga

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :)

      Szia Kinga! :)

      Hát én ezt még nem használtam marcipán alá :) Én vagy vaj + porcukor keverékével kenem körbe, vagy csinálok csoki ganache-t úgy, hogy 1:1 arányban csokoládé + tejszín.. ( csokit feltöröd kockákra és a felmelegített tejszínt ráöntöd és addig kevered amíg nem olvad el a csoki, majd ha kihűlt hűtőbe teszed) ezt előző nap elkészítem és másnap be lehet tökre szépen vonni vele a tortát, és ha robotgéppel kihabosítod még töltelék is lehet belőle :)

      Törlés
  6. Szia Juci!

    Hétvégére egy csokis gesztenyés tortát kellene készítenem. Véleményedet szeretném kikérni, hogy jó lesz-e, ha az általad készített főzött csokikrémbe rakom simán a gesztenyét, vagy még tejszínt is rakjak hozzá? Vajon mennyire változtatja meg a csokikrém ízét, rosszabb lesz? Persze kóstolni kellene, de nem szeretnék feleslegesen annyi krémet készíteni, aztán dobhatom el. Köszi a véleményed!
    Anita

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :)

      Én még sosem csináltam a kettőt egyszerre. Tudni kell erről a krémről, hogyha hűtőbe teszed, megdermed.. szerintem ha csak masszát keversz hozzá, akkor nagyon tömény lesz. Én a helyedben úgy csinálnám, hogy 3 részre vágnám a tortát és alulra kenném ezt a csokis krémet, aztán a középső réteg lenne gesztenye kikeverve vagy mascarponéval vagy tejszínnel és akkor a fölső réteg ismét a főzött csokikrém... és így amikor eszik, akkor érezni fogják a csokis-gesztenyés ízt. :) Remélem tudtam segíteni és szép, finom lesz a torta! :)

      Szép napot! :)

      Juci

      Törlés
    2. Köszi szépen, közben én is erre gondoltam, hogy inkább készítek kétféle krémet és rétegesen kenem be, mint egy masszával kísérletezgessek.
      További jó tortázást!
      Anita

      Törlés
  7. Szia Juci!

    Azt szeretném megtudni, hogy a csokikrémedet tehetem-e közvetlenül a marcipán bevonó alá? Több helyen olvastam, hogy a tejszíntől szétfolyik a marcipán. Vajon a tej nem vonja ki belőle a cukrot? Válaszodat előre is köszönöm: Erzsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Erzsi! :)

      Sajnos én még nem próbáltam ezt marcipán bevonó alá, így nem tudom a kérdésedre a választ. Én vagy kihabosított margarin + porcukor vagy ugyanannyi csoki+tejszín... ezt szoktam alá rakná.. és valóban elvileg a tejszín megolvasztja, de úgy ha nem verem fel robotgéppel a csoki+tejszínt, akkor nem és szépen lehet vele dolgozni.. én 1:1 arányban szoktam úgy, hogy felmelegítem a tejszínt és ráöntöm a csokira és addig keverem amíg el nem olvad, hűtöm, majd 24 órára hűtőbe teszem és ezzel kenem körbe a tortát :)

      Törlés
  8. Szia!
    Kérdezni szeretném,hogy mennyire dermed meg? Mert nekem olyan vágható állagúra lenne szükségem, hogy ne folyjon szét mert az lenne a torta nagy része.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :) Pont jó állagúra fog megdermedni és könnyen szeletelhető lesz! :)

      Törlés
  9. Szia! Ez kb mekkora tortához elég?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :)

      Egy 20-21 centis forma betöltéséhez. :)

      Törlés
  10. Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy mennyi idő alatt dermed meg a krém? mert hűtőbe tettem, de még mindig nem elég kemény szerintem, és nem tudom érdemes-e még várni vele, vagy tegyek hozzá vajat? köszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az alapanyag arányok jók, én már sokszor elkészítettem és nekem megdermedt. Az időt nem néztem, de viszonylag hamar. Már akkor kenhetőt és nem folyós krémet kaptam, amikor a tortát betöltöttem vele és utána a hűtőben jó állagúra dermedt. :)

      Törlés
  11. Szia! NAgyon kezdő vagyok, de van egy céklás piskóta receptem, abba kenném bele, illetke a fő kérdésem, hogy lehte ezzel a torta küljejét is bekenni? teljesen be szeretném vonni vele.
    Köszi! :)
    egy másik Juci :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :)

      Igen a külsejét is be lehet vonni a krémmel. :)

      Törlés
  12. Szia Juci! Köszönöm szépen, most másodszor csinálom meg ezt a krémet, és egyszerűen fantasztikus :) A többi ötleted és recepted is nagyszerű. Gratulálok a munkáidhoz, alkotásaidhoz, és további sok sikert kívánok!
    Györgyi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Györgyi! :)

      Nagyon szépen köszönöm a kedves szavakat és örülök, hogy ízlett! :) Én is szeretem ezt a krémet! :) :)

      Törlés
  13. Szia Juci!
    Az lenne a kérdésem, hogy mivel nekem nagyobb tortám lesz, lehet-e duplázni a hozzávalókat? Kicsit soknak tűnik a 6 dl tej :) Fiam 14. szülinapjára készülne megydarabokkal, és nem akarom elrontani.
    Köszi! Juci

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :)

      Persze, simán lehet duplázni és ha a többi hozzávalót is duplázod, akkor a 6 dl tej sem lesz sok. :) Majd írd meg hogy sikerült!

      Kellemes sütögetést! :)

      Törlés
    2. Szia, a lisztet lehet helyettesíteni étkezési keményítővel? Ez mennyiben változtatja meg az ízét? Keményítőből kevesebb kell mint lisztből?
      Köszönöm!

      Törlés
  14. Szia Juci!
    Hétvégén hamis (paraszt) krémest csinálok, de kis családom kérte h most csoki krémmel csináljam, így ezt választottam. :)
    Másnapra szerinted ezzel a krémmel csináltam megpuhul a szalakális tészta?
    Válaszod előre is köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Évi!

      Még nem csináltam szalakális tésztát, így sajnos nem tudom, hogy ezzel a krémmel hogyan működhet, de remélem sikerült megcsinálni és finom lett. :)

      Törlés