2013. március 1., péntek

Rózsaszín pillecukor

Amikor kigondoltam, hogy én mályvacukrot fogok készíteni üde és boldog voltam. Ám amikor végeztem az első adaggal, kidobásra került. Gondoltam nem fog ki rajtam egy egyszerű kis pillecukor. Hát meg is csináltam, de soha többé nem akarok erre a feladatra vállalkozni, hacsak nem egy számomra kedves személynek "kell" elkészítenem. Nagyon macerás, pedig egyszerű alapjában véve.

 

Adag:

Egy tálnyi


Hozzávalók:

300 g cukor
100 ml víz
2 evőkanál méz (aki allergiás rá kukoricasziruppal helyettesítheti)
16 g zse
latin + 6 evőkanál víz
ízesítő aroma, ételfesté
k
2 csipet só

Hempergetéshez: 

2 evőkanál porcukor + 2 evőkanál kukoricakeményítő ( bio részlegen v bio boltban lehet kapni)


Elkészítése:

1. A 16 g zselatint a 6 evőkanál vízzel kikeverjük, belerakjuk az ételszínezéket és félre tesszük.

2. A cukrot, a vizet és a mézet egy lábasba rakjuk és állandó kevergetés mellett felforraljuk.

3. Amikor már forr, akkor a legkisebb fozokaton még 3-4 percig kavargatjuk.

4. Egy evőkanálnyit a forró lábasból a zselatinos-vizes egyveleghez rakunk, hogy átvegye a hőmérsékletét, mixerrel elkeverjük.

5.  Hozzáöntjük a maradék forró folyadékot, a két csipet sót és az aromát majd a legkisebb fokozaton elkezdjük mixerrel összekeverni. 10 perc után a legfelsőbb fokozatra váltunk.

6. Akkor jó a masszánk,ha habos-ragacsos állagú lesz és elkezd felfelé kúszni a mixer kanálon.
- Én személy szerint 20 percig mixerkedtem, ami szerintem egy kicsit sok idő. :) -

7.  Veszünk egy műanyag dobozt. Méretre vágunk két sütőpapírt. Mindkettőt megolajozzuk. Az egyiket beletesszük a doboz aljába. Beleöntjük a masszát és a massza tetejére rárakjuk a másikat, majd a hűtőbe rakjuk körülbelül 5 óra hosszára.

8. Kivesszük, kiborítjuk. Egy kést forró vízbe mártunk és csíkokra, majd kockákra vágjuk a pilléket.
 




9. Utána belehempergetjük a porcukor-kukoricakeményítős egyvelegbe.

 
 

10. Tálaljuk és mind megesszük!



 Jó étvágyat hozzá! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése