2013. október 12., szombat

Almás-körtés tarte tatin

Ízharmónikusnál láttam meg először ezt a süteményt és gondoltam miért is ne próbálhatnám ki, hiszen eddig almából kb csak pitét sütöttem. Ez a második próbálkozásom. Az elsőnél túl sok volt az alma, nem forrt el a lé és így nem lett eléggé karamellás.. de jelzem, hogy 1 óra múlva nem volt már semmi sem belőle, így nem tudtam lefotózni sem. A mostani pedig túl karamellás lett, mert itt túlságosan elforraltam a lét, de nagyon fincsi lett, nekem sokkal jobban ízlik így karamellásan, mint az előző adag. A 3. már tökéletes lesz, haha! :) Ízharmónikusnál már karácsonyra is kinéztem egy kalácskát, most persze találtam nála még pluszban egy másik sütit is, jajj olyan hosszúúúú már az a lista, az a bizonyos LISTA! :) Na jó, inkább következzen a recept! :)))


Hozzávalók a tésztához:

  1 és 1/4 bögre liszt

  1 tk. cukor

  3/4 tk. só
  10 dkg vaj
  1 nagy tojás
  1 ek. hideg víz


Hozzávalók a töltelékhez:

  8-10 alma

  10 dkg vaj

  3/4 bögre porcukor
fahéj






Elkészítése:


1. A lisztet a vajjal összemorzsoljuk, majd deszkára öntjük. A lisztes vajból krátert formázunk, a közepébe öntjük a tojást, a vizet és a külsejére a száraz anyagokat, majd gyors mozdulatokkal összegyúrjuk. Amíg a tölteléket készítjük, addig hűtőbe tesszük.

2. Az almát megpucoljuk, kicsumázzuk és gerezdekre vágjuk. A vajat egy nagy hőálló edényben megolvasztjuk, a porcukorral együtt úgymond karamellizáljuk és rárakjuk az almákat, majd fahéjjal ízesítjük. Addig főzzük így, míg az almáink puhák nem lesznek és a lé el nem forr.

3. A tésztát lisztezett deszkán kinyújtjuk akkorára, amekkora a hőálló edény, és a tésztát ráborítjuk, rányomkodjuk, majd 200 fokon készre sütjük.

4. Amikor elkészült, akkor veszünk egy tányért és ráfordítjuk... így ami alul volt, felülre kerül.




Jó étvágyat hozzá! :)


2 megjegyzés:

  1. Nagyon örülök, hogy az almás sütimre esett a választásod, körtével is finom lehet! Nekem sem sikerül mindig egyformára, mert az alma lédússágától függ a végeredmény, de minél karamellásabb, annál jobb :)! Szuper, hogy még fázisfotókat is készítettél róla :)!

    VálaszTörlés
  2. Én köszönöm a receptet! Mindkétszer eddig nagy sikere lett! :) Igen, minél lédúsabb az alma, annál több ideig kell párolgatni és elfőzni a levét! Sajnos fügét nem találtam, csak drágán... pedig azzal is nagyon jó lett volna! De majd legközelebb! :)))

    VálaszTörlés