2013. november 4., hétfő

Lemon curd cupcake - Blogkóstoló 12.


Elérkezett az újabb blogkóstoló ideje, a tizenkettedik. Ennek a fordulónak a háziasszonya teller-cake, aki mindig sok finomsággal kápráztat el minket. A blogkóstolókon mindig egy neked kisorsolt blogról kell elkészíteni egy műremeket, ami elnyeri a tetszésedet.. lehet egy az egyben, de kisebb-nagyobb átalakításokkal is. Nekem a szerencse Abroszra Valót szánta. Nem volt számomra új a blog, sokszor jártam már nála. Több recept között hezitáltam de végül a citromos muffint választottam, amit az én ízvilágomra szabtam. Nagyon finom kis süteményről van szó, igazi kis citrusos bomba. 
Köszönöm szépen a receptet! :)


Adag:

18 db


Hozzávalók a tésztához:


30 dkg liszt
1 csomag sütőpor
15 dkg cukor
vanília aroma
csipet só
3 dl tej
1 dl olaj



Hozzávalók a töltelékhez:


1 tojás
5 dkg cukor
2,5 dkg vaj
1 citrom leve
1/2 citrom reszelt héja
1 evőkanál mascarpone krémsajt

Hozzávalók a frostinghoz:

1 doboz mascarpone krémsajt
porcukor
1 citrom reszelt héja
1 evőkanál citromnak a leve



Elkészítése:

1. Először készítsük el a krémet. A tojást felverjük, hozzáadjuk a cukrot, vajat, citromlét, citromnak a reszelt héját és gőz fölött sűrűre főzzük. A elkészült krémet kihűtjük, majd a mascarponéval simára dolgozzuk.

2. Most jön a tészta. A száraz összetevőket elkeverjük, majd hozzáöntjük az olajos tejet és robotgép segítségével simára mixeljük. 

3. Kapszlikkal kibélelt muffin sütőformában rétegezve töltjük. Egy réteg tészta, arra a citrusos krém, majd ismét a tészta. 170 fokra előmelegített sütőben készre sütjük.

4. A frostingnál a hozzávalókat simára keverjük, majd habzsákba töltjük. Ha kihűltek a kis cupcake-ek, ezzel díszítjük.




Jó étvágyat hozzá! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése