2014. június 12., csütörtök

Kakaós keksz rumos aszalt szilvás marcipános töltelékkel

Na hát...ide is eljutottam, a cukrász iskolámnak is mindjárt vége. Szerintem 2 éve nem gondoltam volna, hogy én valaha is ezzel szeretnék foglalkozni, de azóta ezzel kelek és ezzel fekszem. Hihetetlen módon imádom és a szenvedélyemmé vált, bár szerintem ezt a pályát máshogy nem is lehetne csinálni. :)

Nagyon sok idő, tanulás és kitartás van még előttem, de remélem, hogy a vágyaim és álmaim valóra fognak válni! Azt mondják, hogy kellő kitartással, akarattal és szorgalommal bármi kivitelezhető! :)

Ami miatt ezeket írom, vagyis inkább aki miatt ő a legelső cukrász tanárom, akit én nagyon megkedveltem és sokat köszönhetek neki. Hihetetlenül szerény, kedves és nagy tudású embert ismerhettem meg a személyében. Sose fogom elfelejteni azt, amit tőle tanultam és neki köszönhetem úgymond az első lépéseket.

Ezért készítettem neki pár apróságot. Úgy gondoltam, hogy saját készítésű ajándékokkal fogom meglepni, mert az mégis személyesebb. :) Készült egy doboz - szalvéta technikával - benne mivel mással, mint fromJucis csodakekszekkel és egy kép rólunk, amint a tankonyhában állunk! :)
A képet köszönöm Tündérsütinek! :)

Ja igen, a sütiről elfelejtettem mondani, hogy nagyon finom, omlós a vajnak köszönhetően és a benne lévő töltelékkel pedig még csodásabb! :) Szerintem! :D


Adag

25 db

Hozzávalók a tésztához
  • 100 g liszt
  • 35 g mandula
  • 15 g kakaó
  • fél tk. só
  • 35 g porcukor
  • 1 csapott tk. sütőpor
  • 100 g vaj
  • 1 tojássárga

Hozzávalók a töltelékhez

  • 100 g marcipán
  • 5-6 szem aszalt szilva
  • rum




Elkészítése

1. Először a rumba tegyük bele az aszalt szilvát, hogy picit magába szívja az alkoholt. Készítsük el a tésztát. A vaj és a tojássárga kivételével mindent öntsünk egy tálba, keverjük össze és morzsoljuk el a vajjal, majd adjuk hozzá a tojás sárgáját. Tegyük 1 órára hűtőbe.

2. Ha kész a szilva, akkor vágjuk apró kis darabokra és gyúrjuk össze a marcipánnal, majd azt is rakjuk a hűtőbe.

3. A tésztát lisztezett felületen nyújtsuk ki olyan 3 mm vastagságúra, majd szaggassunk belőle köröket. Ha ezzel megvagyunk, akkor vegyük elő a marcipánt és tépkedjünk belőle kis darabokat, amiket rárakunk egy körre, majd egy másik körrel betapasztjuk. Szóval két tésztakör közé jön majd a töltelék. Csináljuk így meg az összeset, majd a széleit kicsit nyomkodjuk össze, villával mintázzuk és sütőpapíros lemezen 175 fokon süssük készre... 8-12 perc alatt megsül.

Tipp

  • ha nem áll össze a tésztánk, akkor rakjunk hozzá még lisztet + kakaót
  • a töltelék lehet csoki vagy lekvár is akár
  • mintázóval is nyomhatunk rá mintákat
  • nem muszáj kör alakúra szaggatni, téglalapokat is vághatunk ki belőle kés segítségével
  • ha hurkapálcát szúrunk bele, akkor keksznyalókánk is lehet (gyerekeknek ez külön öröm)
forrás: Limara


Jó étvágyat hozzá! :)
- fromJuci -

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése