2013. október 16., szerda

Brutális narancsos-étcsokoládés torta

Egyszer a bátyám hozott nekünk egy nagyon finom narancsos csokis tortát, azóta sem ettem olyan finomat. Közelgett a születésnapja, így már régóta gondolkoztam a tortákon.. milyen ízű is legyen?! Hát ez a torta ugrott be, a receptet egy külföldi oldalról lestem el, innen és természetesen csináltam benne változtatásokat menet közben. Elég masszív torta lett, 2 kilós.. pedig elég kis picike :) Az íze pedig felülmúlja bármelyik csokitortát... ez maga a gyönyör.. jó alapjában véve a narancs-csoki az az, de ez most főként az lett! :) A kép is jól tükrözi, testvérkém mennyire örült ennek a tortának! :D


Azóta ezt a tortát drága Bia születésnapjára is elkészítettem! Szerette a tömörségét, úgy nevezte el, hogy: tömör gyönyör! :)


Adag:

18 cm-es tortaforma


Hozzávalók a tésztához:

175g lágy vaj
100g étcsokoládé
185g liszt
1 tk sütőpor
175g porcukor
3 közepes tojás
2 narancs reszelt héja
1 evőkanál instant kávé, higítva 1 evőkanál forró vízzel

Hozzávalók a töltelékhez (trüffel krém):

250 ml mascarpone
400g étcsokoládé
5 közepes tojás sárgája
4 evőkanál porcukor
4 evőkanál narancslikőr (én cseresznyéset raktam bele)
1 narancs reszelt héja


Elkészítése:

1. A sütőformát vajazzuk, lisztezzük ki. A sütőt melegítsük elő 170/180 fokra. A csokoládét törjük darabokra és vízgőz fölött olvasszuk meg.

2. Egy tálban a lisztet keverjük össze a sütőporral. A vajat keverjük habosra a cukorral, adjuk hozzá a tojást, majd a narancshéjat, végül a lisztet és jól dolgozzuk össze. Öntsük a masszához az olvasztott csokit és a kávét, mixeljük össze, majd öntsük a kilisztezett, vajazott formába. Süssük 30-35 percig. Hurkapálca segítségével nézzük meg, hogy elkészült-e a tésztánk. Az én tésztám még mosolyog is! :D



3. Ha kész, vegyük ki a sütőből, hagyjuk szikkadni pár percig, majd vegyük ki a formából. Hagyjuk hűlni, a formát pedig törüljük ki.

4. Egy kenyérvágó kés segítségével szeljük ketté a tortánkat, majd az alsó részét rakjuk vissza a formába úgy, hogy ne zárjuk vissza a tortaformát.

5. Most jön a krém. A csokikat törjük fel egy tálba, majd olvasszuk meg vízgőz felett.

6. Kézi habverővel vízgőz fölött mixeljük össze a tojássárgákat, a porcukrot és a likőrt 5 percig amíg sűrű és habos nem lesz. Vegyük le a tűzről, adjuk hozzá a csokoládét, majd amikor kissé hűlt a mascarponét is.


7. A krém felét kenjük el az alsó piskótán úgy, hogy az oldalára is kenjünk, majd rakjuk rá a második piskótát és annak a tetejét és oldalát is kenjük be, kicsit nyomkodjuk meg, majd rakjuk hűtőbe 2-3 órára.

Tanács: nem muszáj a formába visszarakni, én is alig tudtam kiszedni belőle, annyira tömör ez a gyönyörűség. Inkább úgy, mint más tortáknál, kenjük körbe a krémmel. :)
Csak miután kész a piskótánk, utána csináljuk meg a krémet.. mert ha közben csináljuk, akkor megszilárdul és újból olvaszthatjuk fel.


Jó étvágyat hozzá! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése