2013. október 7., hétfő

Pirított káposztás leveles pogácsa

Imádom a káposztát, no meg a pogácsát. Amikor Trollanyunál megláttam ezt a receptet, tudtam, hogy ki kell próbálnom. Pont volt itthon egy fél káposzta, hát megcsináltam. Még sose hajtogattam, mert általában a pogácsákban a sajtosat szerettem ami jó gyorsan kész van és már habzsolhatom is. Hát itt kell pihentetni,meg hajtogatni és megint pihentetni és megint hajt.... és pihent és hajt! :D De megéri! Nagyon fincsiii! :)))




Hozzávalók a tésztához:

45 dkg liszt
1 dl tejföl
2,5 dkg élesztő
1 dl tej
fél kávéskanál cukor
2 evőkanál fehérbor
2 kávéskanál só
2,5 dkg vaj
2,5 dkg zsír
1 tojás

Hozzávalók a töltelékhez:

5 dkg zsír
fél nagy káposzta
só,bors




Elkészítése:

1. A langyos-cukros tejbe belemorzsoljuk az élesztőt és felfuttatjuk. Az így elkészült kovászunkat beleöntjük a lisztbe és a többi hozzávalóval összegyúrjuk, majd 1 órát hagyjuk kelni.

2. A megkelt tésztát lisztezett deszkán kinyújtjuk, megkenjünk olvasztott zsírral majd rárakjuk a pirított káposztát (zsíron a lereszelt káposztát megpirítjuk,majd sózzuk és borsozzuk). Félbehajtjuk a tésztát és hagyjuk 20 percig pihenni.




3. Megint kinyújtjuk, zsírozzuk, káposztázzuk és most duplán hajtjuk össze és ismét pihentetjük 20 percig.


3. Kinyújtjuk és szaggatjuk. Sütőpapírral kibélelt tepsibe rakjuk őket, majd 20 percig itt is pihentetjük, de előtte megkenjük tojással a tetejüket.

190 fokon 10-15 percig aranybarnára sütjük.





Jó étvágyat hozzá! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése