2014. február 28., péntek

Gesztenyés brownie


Vágytam valami csokisra, meg volt pár kis maradék a hűtőben (gesztenye, sajtkrém) ezeket szerettem volna felhasználni, így fantáziáltam. Mivel a brownie elég csokis és mindig van itthon pár tábla étcsoki, ezért az alap az lett. A gesztenye és a sajtkrém adta magát, és a tetejére még olvasztottam meg egy kis étcsokit. Tömény lett a végeredmény, de aki szereti a gesztenyét és a csokit annak szerintem pont ideális! :)


Adag:

18-as forma

Hozzávalók a tésztához:

82 g vaj
100 g étcsokoládé
2 tojás
1 tojásnak a sárgája
82 g cukor
1 teáskanál van.kivonat
1 evőkanál csapott finomliszt
2 evőkanál csapott kakaó
1 csipet só

Hozzávalók a krémhez:

155 g gesztenye
106 g philadelphia krémsajt
kevés tej

Hozzávalók a tetejére:

100 g étcsokoládé



Elkészítése:

1. A vajat a csokival vízgőz fölött összeolvasztjuk, majd kicsit félre rakjuk. Addig a tojásokat (2 tojás+1 tojássárga) a cukor felével elkezdjük verni, majd hozzáadjuk a cukor másik felét és kifehéredésig robotgépezzük. 

2. Beleöntjük a folyós csokoládét, majd jól elkeverjük, hozzáadjuk a vaníliát, a lisztet és a kakaóport, majd csipet sót. 

3. 165 fokra előmelegített sütöben készre sütjük. Ha látjuk, hogy a teteje repedezik, akkor elkészült. Kivesszük hűlni.

4. A gesztenyét villával összetörjük, hozzákeverjük a krémsajtot és annyi tejet adunk hozzá, hogy krémes, kenhető masszát kapjunk. Ezt ráegyengetjük a kihűlt brownie tetejére.

5. Vízgőz fölött csokoládét olvasztunk, majd hagyjuk kicsit hűlni, ráöntjük a krém tetejére és ezt is rákenjük.


Jó évtágyat hozzá! :)

-fromJuci-

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése