2014. április 20., vasárnap

Húsvéti desszertasztal

Régóta szerettem volna már mini desszertasztalt készíteni és a mai napon végre sikerült is. Az alkalom a húsvét. :) A sütinyalókák csibét és nyuszit formáznak, a nyuszit majd újra kell gondolnom, mert így túl nehéz a fejük és alig tartotta meg a pálca. :) A cupcakekre tojás drazsék és marcipán répák kerültek, a mini tortára egy nagyobb. :) A krém pedig fehér csokoládé + kétféle krémsajt, citromhéj, citromlé. :) Még sosem ettem répatortát, mindig csak láttam, hogy nagy divat lett ez, így gondoltam kipróbálom és tényleg finom! :))) Mindenkinek jó húsvétolást kívánok, pár locsolót és remek hangulatot! :)


A sütinyalókák receptjét nem írom le, mert a szokásos módon készítettem el, csak más formát öltöttek. A cake popsok műveletét itt találjátok. :)

Jöjjön hát a répatorta, a receptet innen skubiztam, Praliné Paradicsom irománya alapján! :)


Adag: 

12 cm-es mini tortaforma + 22 cupcake

Hozzávalók a tésztához:

240 g liszt
3 tk. sütőpor
120 g darált dió
1 tk. fahéj
1,5 citrom héja
180 g reszelt répa
150 g cukor
3 tojás
180 g tejföl
225 g étolaj

Hozzávalók a krémhez:

krémsajt (nálam 250 g mascarpone + 5 g megmaradt philadelphia)
fehér csokoládé ( kb 100 g, ez a cukor helyett ment bele)
citromhéj
fél citrom leve


Elkészítése:

1. A lisztet, a sütőport, darált diót és a fahéjat egy tálban összekeverjük, majd hozzáadjuk a lereszelt répát és citromhéjat.

2. A cukrot a tojásokkal fehéredésig verjük, majd hozzáadjuk a tejfölt. Az olajat mixelés közben csurgatva adagoljuk hozzá.

3. A lisztes keveréket keverjük össze a tojásos masszával (1.+2.), adagoljuk kapszlikba vagy mini tortaformába, de akár nagy tortaformába is tehetjük. 

4. Előre melegített 180 fokos sütőben süssük készre. Ezt tűpróbával ellenőrizhetjük. Nekem olyan 25-30 percig sült 1-1 adag és a légkeverést átváltottam alul-felül sütésre mert így jobban megsült és nem égett meg a teteje. Rakjuk őket rácsra hűlni.

5. Készítsük el a krémet. Az olvasztott csokoládéval keverjük össze a krémsajtot, majd ízesítsük citromhéjjal és citromlével. Kóstolgassuk, ha még kell bele citrom akkor rakjunk hozzá, de ha nem elég cukros akkor porcukrot is adhatunk még, vagy akár fehér csokoládét.

6. A krémet tegyük habzsákba és díszítsük fel a cupcakeket, tetejüket díszítsük marcipánnal vagy akár tojásdrazsékkal, de bármi más szórócukorral is lehet. 


Jó étvágyat hozzá! :)
- fromJuci -





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése