2013. július 2., kedd

Epres-pudingos torta

Végre én is elkészíthettem az epres tortámat. Alig vártam,hogy a telkünkön megérhessenek az eprek és felhasználhassam őket. Igaz én csak egy kis részüket vettem igénybe, a többi anyukám elrakta lekvárnak.
A tészta kicsit kemény, de a pudingos krém alatt megpuhul. Nekem nagyon ízlik a puding és hozzá az eper egyszerűen kiváló! Kár, hogy hamar elfogyott!


Adag:

24-es forma


Hozzávalók a tésztalaphoz:

20 dkg liszt
10 dkg vaj
8 dkg porcukor
csipet só
1 egész tojás
1 tojássárgája

Hozzávalók a krémhez:

5 dl tej
1 cs vaníliás pudingpor
1 tk vaníliaaroma
3 tojássárgája
3 evőkanál cukor 
2 dl habtejszín

Plusz 40 dkg eper a tetejére!



Elkészítése:

1. A lisztet keverjük össze a sóval, majd morzsoljuk össze a vajjal. Adjuk hozzá az egész tojást és a tojássárgákat majd gyúrjuk össze.

2. A tésztát tegyük bele egy piteformába vagy tortaformába és kézzel lapítgassuk el, szurkáljuk meg villával és tegyük hűtőbe 30 percre.

3. Ha kivettük a hűtőből akkor rakjunk rá egy sütőpapírt ás rakjunk rá rizst vagy babot, majd így süssük 20 percig 160 fokon.


4. Ezután vegyük le a nehezéket és süssük tovább amíg szép világos nem lesz.


5. A sütőből kivéve hagyjuk a formában pár percig, majd rakjuk egy rácsra hűteni.


6. Míg hűl, készítsük el a krémet.


7. A tojások sárgáját a 3 evőkanál cukorral és a vanília aromával habosra verjük, majd hozzákeverünk kevés tejet és a pudingport.


8. A maradék tejet feltesszük forrni, majd állandó kevergetés mellett hozzáöntjük az előbb megcsinált masszánkat és sűrűre főzzük.


9. Kihűtjük! Eközben kemény habbá verjük a tejszínhabot.


10. Ha kihűlt a pudingunk, akkor a tejszínhabot óvatosan hozzákeverjük ( én előtte a krémet simára mixeltem, mert a kihűléstől besűrűsödött).


11. A teljesen kihűlt tésztába belekanalazzuk a vaníliakrémet, majd a tetejét eperrel díszítjük.


12. Pár órára a hűtőbe rakjuk egyrészt, hogy megkeményedjen, másrészt, hogy összeérjenek az ízek! Másnapra lesz igazán finom. :)



Jó étvágyat hozzá! :)
- fromJuci -


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése