2013. augusztus 23., péntek

Körtés madeleine avagy Szofikától kapott csoda nyereményem :)


Szofikánál volt egy kis játék, ahol én lettem az egyik nyertes és így egy madeleine sütőforma boldog tulajdonosa lehetek. Szofi egyből ment is a postára feladni, én pedig kicsit vártam a sütésével, de nem kellett volna, mert isteni sütemény. Gyorsan elkészül és nagyon finom. A jellegzetes általában citromos, én körtével készítettem most el.

A citromos madeleine receptje:


Most pedig itt egy kis történelmi áttekintő erről az édes aprósüteményről:

"A madeleine-t Proust tette világhírűvé, Az eltűnt idő nyomában című művében fontos szerepet szán a kis aprósüteménynek.

A madeleine története a legenda szerint akkor kezdődött, mikor egy francia lány, akit Madeleine-nek hívtak, megajándékozta a kis sütikkel Stanislaw Lezczynskit, Lotaringia hercegét. A hercegnek annyira ízlett a sütemény, hogy lelkesen kínálni kezdte vele a lányát is, aki XV. Lajos felesége volt. A madeleine-nek népszerűsége ekkore kezdett felfelé ívelni, majd meghódította egész Franciaországot. Ehhez jött még Proust hatása, mely meghozta a világhírt is a kagyló alakú kis piskótafalatkáknak."

Köszönöm! :*

Adag:

48 db mini madeleine

Hozzávalók:

2 tojás
2 ek. kristálycukor
2 ek. porcukor
70 gr liszt
csipet só
csipet sütőpor
75 gr olvasztott vaj
1 ek. víz
1 reszelt körte




Elkészítése:

1. A tojást a cukrokkal fehéredésig verjük.

2. A vajat a mikróban felolvasztjuk, majd hozzákeverjük a vizet.

3. A lisztet a sóval és a sütőporral elkeverjük, majd átszitáljuk 2-szer.

4. A felvert tojáshoz hozzáadjuk az olvasztott vajat, majd a körtét és végül a lisztes mixet.

5. A masszát a formába kanalazzuk, majd 170 fokra előmelegített sütőben készre sütjük.



Jó étvágyat hozzá! :)







2 megjegyzés:

  1. dejóóóók lettek, nagyon szivesen, kipróbálom majd én is a körtést, biztos fini :)

    VálaszTörlés
  2. Finom, csak annyira nem lehet intenzíven érezni rajta a körte ízét.. gondolom a reszelt héjú citrusoknál sokkal intenzívebb! :)

    VálaszTörlés