2014. május 30., péntek

Epres vajkrémes cupcake

Az előző Szakácsmustrából kimaradtam idő hiányában, de most pont úgy jött ki a lépés, hogy be tudtam iktatni a napirendembe. Ezt a játékot Era, az Életinfó blog megalkotója hozta létre, miszerint minden egyes ilyen játéknál egy híres embert kiválasztva kell tőle főzni / sütni és bírálni. 

A mostani játék háziasszonya Dina, a Dina világa blog szerzője és választottja Rachel Allen. :) Sok receptet lementettem, de valami epreset szerettem volna, mivel most szezonja van, így esett a választásom az epres cupcakekre.

Ezt a sütit azok készítsék el akik szeretik a vajkrémet! :)


Véleményem

  • Irtózatosan sok benne a cukor. A tésztát is már fele annyi cukorral készítettem el, de ami a legdurvább a rajta lévő krémet 1/12-ed cukorral, ami szerintem elég kemény. Valószínűleg, ha 600 grammal csinálom, mint ami a receptben van, akkor kirohad a fogam. :D 
  • Nagyon vajas, bár oké én mi mást vártam egy vajkrémtől?! :D De legközelebb ha csinálom, akkor inkább mascarponéval lágyítom majd, vagy fehércsokoládét keverek hozzá. Ezt majd még ki kell kísérleteznem.
  • A tésztája finom, omlós a palacsinta ízéhez hasonló.


Adag

12 db

Hozzávalók a tésztához
  • 60 g vaj
  • 60 g porcukor
  • 2 tojás
  • 75 ml tej
  • 150 g liszt
  • 1 tk sütőpor
  • csipet só
Hozzávalók a tészta tetején lévő krémhez (frosting)
  • 150 g eper
  • 1 tk citromlé
  • 175 g vaj
  • 50 g porcukor


Elkészítése 

1. A vajat a porcukorral habosítsuk ki, majd lassan adagoljuk hozzá a felvert tojást. Utána keverjük hozzá a tejet (bár szerintem ezt ne robotgéppel mert szét fog minden fröcskölődni), aztán a lisztet, sütőport és sót. A formába tegyünk kapszlikat 2/3-ig töltsük fel a masszával és 160 fokon süssük készre, majd tegyük rácsra hűlni őket.

2. A krémhez a vajat a porcukorral keverjük habosra. Az epret a citromlével turmixoljuk el, és nagyon nagyon lassan adagoljuk hozzá a vajhoz. Tegyük habzsákba és nyomjuk rá a cupcakere, vagy kanállal is elegyengethetjük kúp alakban a tetejükön. Díszítsük eperrel.

Jó étvágyat hozzá! :)
- fromJuci -

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése