2014. szeptember 7., vasárnap

Áfonyás - diós muffin vaníliás öntettel

Egy áfonyás - diós muffint sütöttem a minap Donal Skehantól. Most én vagyok a Szakácsmustra járék háziasszonya. Mivel az áfonya idény gyümölcs, így nem volt kérdéses a desszertem kiléte sem. :) Nem bántam meg... nagyon finom a tészta és rajta a hab is. :) 



Adag

12 db

Hozzávalók a tésztához
  • 2 tojás
  • 110 g cukor
  • 60 ml olaj
  • 50 ml tej
  • 150 g liszt
  • fél tk sütőpor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 100 g áfonya
  • 3 ek darált dió
  • fél vanília rúd kikapart magja

Hozzávalók a habhoz

  • 1 tojásfehérje
  • 50 g cukor
  • 60 g vaj
  • negyed vanília rúd kikapart magja
  • díszítéshez egész áfonya


Elkészítése

1. A tojást, a cukrot, az olajat és a tejet robotgéppel habosítjuk, majd hozzáadjuk a lisztet, a sütőport, a citrom reszelt héját, és jól eldolgozzuk. Az áfonyát, a diót és a vaníliát egy kanál segítségével beleforgatjuk a masszába, majd 180 fokos előmelegített sütőben kapszlival kibélelt muffin formában készre sütjük.

2. Amíg hűl, elkészítjük a tetejére a habot. Egy hőálló edénybe tesszük a tojásfehérjét és a cukrot, majd vízgőz felett addig habosítjuk robotgéppel, amíg el nem olvad a cukor. Levesszük és kihűlésig tovább dolgozzuk a géppel, majd hozzáadjuk a vajat, vaníliát. Eldolgozzuk és kis időre hűtőbe tesszük.
Díszítés: a vaníliás krémből kis halmokat alakítunk ki a muffinok tetején és áfonyaszemekkel díszítjük.
Jó étvágyat hozzá! :)
- fromJuci -


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése