2013. július 15., hétfő

Non plus ultra

Tiszamamám által elkészített egyik kedvenc süteményem, ám még sose próbáltam ki, mindig csak az övéből csemegéztem! Emlékszem, hogy mindig vártam mikor lesz már kész az első adag és csodálkoztam, hogy a tojásfehérje nála mindig olyan szépen csúcsosodott! Nemrég Szofika is elkészítette a non plus ultrát és akkor kellőképpen megkívántam, erőt vettem magamon és el is készítettem. Igaz nem olyan lett, mint a nagymamámé... sose lesz olyan, de finom volt! :) Én nem ragasztottam össze egyet-egyet, hanem simán a tésztára raktam a lekvárt, majd arra a tojásfehérjét! Ebből az adagból 1 gáztepsinyi jön ki! :)




Hozzávalók a tésztaalaphoz:

10 dkg liszt
10 dkg margarin
vanilia aroma
1 tojás sárgája
3 dkg porcukor
fél citrom reszelt héja

Hozzávalók a tetejére:

sárgabarack lekvár
1 tojásfehérje
10 dkg porcukor
pár csepp citromlé




Elkészítése:

1. A lisztet a margarinnal összemorzsoljuk, majd a többi hozzávalóval összegyúrjuk és hűtőben 1 órát pihentetjük.

2. Közben a tojásfehérjét a porcukorral, citromlével kemény habbá verjük.

3. A tésztát a hűtőből kivéve lisztezett deszkán kinyújtjuk, majd kis pálinkás pohárral szaggatjuk.

4. Mindegyik kis kör alapú tészta tetejére lekvárhalmokat teszünk és annak a tetejére evőkanállal a tojásfehérjét.

5. 180 fokra előmelegített sütőben készre sütjük. Ha elkezd az alap barnulni és a lekvár bugyogni, akkor kivehetjük.





Jó étvágyat hozzá!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése