2013. november 16., szombat

Almás pite golyó


Almából sok mindent lehet csinálni, ám most hallottam először az almás pite golyóról. Kíváncsi voltam az ízvilágára és nem csalódtam. Nekem a közelgő karácsonyt juttatja eszembe a fahéj-alma-szegfűszeg triumvirátussal. Külsejét fahéjas-porcukorral díszítettem, de hamar beszívja. Így javaslom a darált diót, ezzel még ősziesebbé tehetjük ezeket a csodálatos kis golyókat.
A receptet pedig egy gasztro-nővér párostól ( Szofika és iLDo) szerváltam. :)



Adag:

33 db


Hozzávalók:


600 g reszelt alma 
kb. 400 gr darált keksz
kb. 200 gr porcukor
1 citrom reszelt héja
3 tk citromlé
3 tk őrölt fahéj
1 tk őrölt szegfűszeg

fahéjas-porcukor/darált dió a beforgatásához


Elkészítése:

1. A reszelt almát megdinszteljük (mintha almás pitét csinálnánk), majd fűszerezzük a citromhéjjal, citromlével, fahéjjal, szegfűszeggel.

2. Miután kihűlt, hozzáadjuk az kekszet és a porcukrot, majd jól összedolgozzuk.

3. Kis golyóbisokat formázunk, majd meghempergetjük őket a fahéjas-porcukor avagy a darált dióval.


Jó étvágyat hozzá! :) 

4 megjegyzés:

  1. Ez talán még a zserbó golyónál is szuperebb! Gratula és köszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :) Tényleg nagyon finom! :)
      A zserbógolyót még nem próbáltam, de most mákgolyót szeretnék majd csinálni! :D

      Törlés
  2. Huuu de joo,latom dupla adaggal inditottal :D Nalam azert a zserbo az aranyermes ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vittem belőle ajándékba, azért dupláztam... :D Mindenkinek nagyon ízlett. Egy 1,5 éves kisfiú is benyomott kettőt. :))
      A zserbót még nem próbáltam.. a túrókrémesre meg a banánosra pályázok.. :))

      Törlés