2013. december 20., péntek

Házi chokito

Dinával beszélgettem a minap a házi kapucínerrel kapcsolatban, és így jött szóba a házi chokito. Dina egyből mondta is, hogy szerezzem meg ezt a receptet, mert ki szeretné próbálni. Nálunk ezt az édességet mindig apukám készítette el és érdekes, hogy én még sosem. De hát mint tudjuk : ami késik az nem múlik alapon tegnap megkaptam a receptet és el is készítettem. Én nagyon szeretem. Mazsolával, dióval és aszalt gyümölcsökkel is feldobhatjuk, én most kandírozott narancshéjjal fokoztam a hatást. :)


Adag:

1 rúdnyi

Hozzávalók:

1 dl víz
1 evőkanál zselatin
1 kocka margarin
2 csomag vaníliás cukor
20 dkg porcukor
4 evőkanál kakaópor
20 dkg tejpor
1 csomag puffasztott rízs
kandírozott narancshéj


Elkészítése:

1. Az 1 dl hideg vízben feloldjuk az 1 evőkanálnyi zselatint, majd egy lábasba öntjük, beletesszük a rámát és lassú tűzön addig melegítjük, míg fel nem olvad. Utána beleöntjük a 2 csomag van. cukrot.

2. A porcukrot, a kakaóport, a tejport összekeverjük, majd a margarinos masszához öntjük és jól elkeverjük, majd belerakjuk a puffasztott rízst és a narancshéjat.

A puffasztott rízsből annyit rakjunk bele, hogy sűrű masszát kapjunk. Ha nem elég sűrű, akkor az alján fognak kikötni a kis rizsek és nem össze-vissza. 

3. Egy őzgerinc formát folpackkal kibélelünk, majd beleöntjük a masszát. Hűtjük (én kiraktam az ablak párkányára), majd hűtőbe tesszük és ha megdermedt, akkor szeleteljük.



Jó étvágyat hozzá! :)

4 megjegyzés:

  1. Hűűűű, ez nagy-nagy kedvenc, máris mentettem! Köszi, nagyon guszta lett! Ja, és köszi apudnak is! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk ez mindig olyan gyorsan elfogy.. mazsolával olyan finom! :) Szívesen! :D

      Törlés
  2. Válaszok
    1. Köszi! Csak egy kis kartonlap meg pár tányér és gömb.. ja meg anyáék erkélye a jó kis fényekkel! :D

      Törlés