2013. december 29., vasárnap

Vaníliás kifli

Kis ajándékokkal is lehet örömet okozni a másiknak, főleg ha mi készítjük el. Így született meg ez a gyönyörű doboz, benne a finomsággal. Összedolgozás volt a miénk, csupa-csupa szeretettel, mert egy fontos személy kapta, az Ő anyukája! :) A dobozt az én alfám készítette, míg a kis vaníliás kifliket én. Mondanom sem kell... volt boldogság Anyós háza táján! :) :)


Adag: 

2 tepsinyi

Hozzávalók:

15 dkg margarin
20 dkg liszt
7,5 dkg porcukor
1 tojás sárgája
1 mokkáskanálnyi vanília aroma
10 dkg darált mandula 
1/2 teáskannál sütőpor
1/2 citrom reszelt héja
1/4 citrom kifacsart leve

Hempergetéshez:

65 dkg vaníliás porcukor


Elkészítése:

1. A hozzávalókat gyors mozdulatokkal összegyúrjuk,majd hűtőben 1 óráig pihentetjük.

2. Lisztezett deszkán 1 cm átmérőjű hengert formázunk, majd 4 cm rudakat vágunk és C alakba hajtjuk őket.

3. 170 fokon sütőpapíros tepsin készre sütjük őket.

4. Közben a kristálycukrot a vaníliás cukorral porrá daráljuk.

4. Amint elkészültek meghempergetjük őket a van. porcukorban. 

A receptet köszönöm Szofikának!



Jó étvágyat hozzá! :)

4 megjegyzés:

  1. Nagyon kis szépek lettek és áááá annyira finomak, nálunk ez volt a no.1 karácsonyi aprósüti :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem még gyakorolnom kell a dundiságukat, de köszi! :D Én 2 darabot ettem,de tényleg nagyon tuti.. olyan jó omlós,meg vaníliás. :) Lehet csinálok dióval majd és töltelékeset! Nagymamám mindig úgy csinálta... és ugyanúgy becukrozta azt is. :)
      A citromos is nagyon lett dicsérve! :D

      Törlés
  2. Na, kész az "Így kell levenni az anyóst a lábáról" című könyv első fejezete. Kíváncsian várom a többit! ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hahaha! Igen! :D Nagyon örült neki! :) 1-én is kap majd szeretet csomagot tőlem! :)

      Törlés